音楽日記「心に響いたこの一曲」

歌謡曲からジャズまでジャンルを問わず「心に響いた曲」を気ままに!

カラーに口紅

Lopstick on your Collar

「カラーに口紅」- 歌:Connie Francis

When you left me all alone     

 ダンスパーティーであなたが
At the record hop          

あたしをひとり残して
You told me you were going out    

ドリンク買いに行くって言って
For a soda pop           

 出て行った
You were gone for quite a while     

長いこと帰ってこなくて
Half an hour or more         

30分以上も
You came back oh man oh man     

帰ってきたら なんてこと
This is what I saw            

私が見たのは

*Lipstick on your collar         

襟に口紅が
Told a tale on you           

それが物語ってる
Lipstick on your collar          

襟に口紅
Said you were untrue          

あんたは不誠実だって
Bet your bottom dollar          

絶対そうだわ
You and I are through          

あたしたち終わりだね
'Cause the lipstick on your collar     

だってその襟の口紅が 
Told a tale on you, yeah         

物語ってるわ


You said it belonged to me       

あんたがあたしの口紅だっていうから
Made me stop and think        

ちょっと考えてみた
And then I noticed yours was red    

でも、あんたのは赤で
Mine is baby pink           

あたしのはベビーピンク
Who walked in but Mary Jane      

メリージェーンのほかに誰が邪魔する?
Lipstick all the mess          

口紅がぐちゃぐちゃになってる
Were you're smoochin' my best friend  

あたしの親友とチューしちゃったの?
Guess the answer is "Yes"        

きっと答えは"Yes"だね