音楽日記「心に響いたこの一曲」

歌謡曲からジャズまでジャンルを問わず「心に響いた曲」を気ままに!

Donna Donna

youtu.be

 

On a wagon bound for a market there’s a calf with a mournful eye
High above him there’s a swallow winging swiftly through the sky
How the winds are laughing They laugh with all their might
Laugh and laugh the whole day through and the half the summer's night
Donna Donna Donna Donna Donna Donna Donna Don

Stop complaining, said the farmer Who told you a calf to be
Why don't you have wings to fly with like the swallows so proud and free
How the winds are laughing They laugh with all their might
Laugh and laugh the whole day through and the half the summer's night
Donna Donna Donna Donna Donna Donna Donna Don

Calves are easily bound and slaughtered never knowing the reason why
But whoever treasures freedom Llke the swallow has learned to fly
How the winds are laughing They laugh with all their might
Laugh and laugh the whole day through and the half the summer's night
Donna Donna Donna Donna Donna Donna Donna Don

市場へ向う荷馬車の上 悲しい目をした子牛がいる
頭の上には燕が一羽 空をすいすい飛んでいる
風の笑う様といったら 力の限りに笑っている
笑うがいいさ 一日中 夏の夜半が過ぎるまで
ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドン

文句を言うなと農夫が言う 誰がおまえに牛であれといった
悔しかったら持てばいい 誇り高く自由な燕の翼を
風の笑う様といったら 力の限りに笑っている
笑うがいいさ 一日中 夏の夜半が過ぎるまで

ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドン

子牛はやすやすと縛られて 理由も知らぬまま 殺される
自由を尊ばぬものなどない 飛ぶことを学んだ燕のように
風の笑う様といったら 力の限りに笑っている
笑うがいいさ 一日中 夏の夜半が過ぎるまで

ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドナ ドン